Jurnal de Recunoștință – ziua 10

Ziua 10 de Recunoștință – #LoculTauRezervatDinSufletulMeu – azi este despre rulota si oamenii faini cu care am avut aventuri cu rulota

🚙 Acum un an, de 1 mai am mers si eu la mare… cu rulota si cu 2 dintre prietenele mele cele mai bune – Claudia si Mada. Asa, ca fete cuminti, evident. Culmea a fost ca si anul asta ne-a gasit 1 mai tot impreuna, de data asta pe Zoom, in seara de dinainte, aproape de miezul noptii. Si asta dupa ce toata saptamana am incercat sa ne sincronizam, dar nu s-au aliniat astrele decat in ajun de 1 mai.

🚙 Revenind la excursia cu rulota, au fost 3 zile extraordinare la mare, si acolo ne-am intalnit cu Clau si Ionut, care deja se relaxau in concediul lor prelungit. Au fost niste zile foarte faine, in care ne-am plimbat pe malul marii, am prins nori de furtuna si am ridicat un zmeu pe un vant extraordinar. Am cantat cu fetele la chitara seara, pe plaja si la rulota. Am avut si ocazia sa testez costumul de neopren, ca nu ma pot abtine sa merg la mare si sa nu ma scald un pic. Deobicei, in mai intru in apa doar cu picioarele, dar de data asta chiar am si inotat, ca izola bine costumul. Prin urmare am si cateva poze de Baywatch pe timp mai rece. Am mers la Constanta, la delfinariu, la cetatea Enisala si in Padurea Babadag, unde am gasit un gandacel fotomodel, cu care am stat la un foto-shooting mai bine de jumatate de ora. Mi-as dori tare mult sa pastram traditia si anul asta si sa facem o excursie asa, ca intre fete, si evident sa merg de cateva ori cu rulota, impreuna cu prietenii mei dragi. Momentan nu e posibil, asa ca nu ma agit. Va veni si o vreme pentru calatorii, rulota si oamenii dragi calatori.

🚙 Acuma, sa va povestesc cum e cu rulota. Deobicei oamenii isi iau rulota dupa ce au o masina care sa poata trage o rulota. Ei bine, eu am pus caruta inaintea calului si mi-am luat rulota acum cativa ani de la niste prieteni buni care voiau sa o schimbe cu una mai mare. Si asa a ramas in familie, mergem in gashca cu rulotele. Dar pe vremea respectiva aveam un Fiat Panda. Cred ca e evident ca nu puteam trage rulota dupa mine, asadar, dupa ce i-am gasit un loc de cazare, undeva pe langa Rasnov, am inceput sa merg eu la rulota si sa stau cate o noapte acolo. As putea zice ca rulota a fost prima mea casa, si am luat-o fara credit, nu? 🙂 Rulota are aproape de toate (mai putin dus) – adica are masa, pat, toaleta, 2 chiuvete, aragaz, frigider si soba. Poti sa si gatesti, si sa fie cald inauntru si desi are o varsta considerabila, rulotica mea arata aproape ca noua. Intre timp mi-am schimbat si masina, si acuma in loc sa merg la rulota, plec cu rulota, ca un adevarat Melculet ce sunt.

🚙 N-am sa va povestesc despre avantajele rulotei versus o camera de hotel, asta cred ca puteti afla usor. Vreau sa va spun in schimb de ce imi place mie rulota asa de mult, pentru ca desi nu apuc sa merg pe cat de des mi-as dori, rulota este un simbol pentru mine. Este un simbol al spiritului liber si aventurier, poate chiar semi-nomad. Datorita faptului ca nu ai nevoie de multe bagaje si daca ai grija de rulota, nici plecarea nu necesita timp, practic cand ai chef de o mica nebunie sanatoasa, arunci rapid niste haine intr-o geanta, iei niste provizii de mancare si apa, legi rulota si poti pleca linistit in campinguri amenajate sau chiar off-camping. La rulota nu poti luat prea multe, ca locul e mic, trebuie sa te descurci si cu terenurile denivelate sau drumurile inguste pe care le intalnesti pe drum. Fata de luxul unei camere de hotel de 3-4 stele, intr-o rulota totul e mai cosy, oamenii stau inghesuiti si credeti-ma, ca e un test foarte bun, daca poti sa suporti un om in rulota cateva zile, fara sa te enerveze, pentru ca realmente nu ai unde sa fugi de el si oricum te-ai invarti, tot acolo va fi :)) Pe de alta parte, aceasta apropiere e si faina, pentru ca se leaga si mai mult prieteniile. Inveti sa te sincronizezi si sa comunici mai bine, ca sa aiba fiecare loc si sa ne putem invarti 2 sau 3 persoane in acelasi spatiu. Mai mult, rulota este pentru mine, un simbol al lucrurilor simple. Da, imi place sa merg si la un hotel fain sau sa mananc o masa gustoasa la un restaurant de lux, insa mai mult imi place sa ma bucur de lucrurile simple ale vietii. Si rulota incorporeaza acest lucru – nu ai lux, dar ai un minim necesar. Si bonus, daca e cald afara, poti iesi din rulota in picioarele goale si sa te gadile un pic si iarba printre degete (o sa va povestesc cu alta ocazie si despre experienta asta).

🚙 Evident, nu e totul doar lejereala, trebuie sa fii gospodar ca sa te descurci cu rulota. E de lucru si sa legi rulota la masina, si sa o dezlegi, apoi sa o conectezi la curent, sa verifici butelia si butoiul pentru apa, sa schimbi fosa septica de la toaleta, sa dai masa jos si sa intinzi patul. Mai trebuie si spalata din cand in cand (nu vreti sa stiti ce amuzant e cand ma duc cu ea la spalatorii self-service si se uita soferii care asteapta in coada, cum un titirez mic se invarte de jur imprejurul unei masini si a unei rulote, sa le spele), alteori se mai arde cate o siguranta (multumesc lui Ionut pentru ajutor) sau cate un bec de la semnalizare si inveti sa faci si din astea, ca e nevoie.

🚙 Pentru mine este in continuare o provocare sa dau cu spatele cand am rulota legata la masina. Inca mai am de invatat la acest aspect, cred ca e si un dezavantaj cultural, barbatii au mai multa intuitie in acest sens, pentru ca fara sa isi propuna in mod intentionat, se joaca de mici cu masinute si probabil ca macar cu un tractor cu remorca tot s-au jucat copii fiind si s-au creat acolo niste sinapse. Cea mai amuzanta situatie, din toata excursia de anul trecut a fost la intoarcere. Oprisem in benzinarie, in Ploiesti, si ca sa nu blochez o pompa, ca nu aveam nevoie de bezina, am tras in marginea zonei pentru tiruri. Cand ne-am intors de la baie, ghici ce? tir in stanga, tir in dreapta, tir in fata. No, minunat. Acuma ce sa facem, ne-am gandit ca nu o fi imposibil, ca suntem toate 3 soferite (desi sa fii sofer de rulota, e cam alta meserie) si programatoare (deci sigur putem incropi un plan si bataie). Si in timp ce ne faceam noi planul, vine tirisul din stanga noastra (probabil vazandu-ne 3 gagici cu rulota dupa ele… i s-o fi facut mila de noi). Si ma intreaba daca ma descurc sa dau cu spatele. Ii explic ca nu ma pricep extraordinar de bine, dar daca ma ajuta cu niste indicatii, ma descurc. Si omul, in sinceritatea si bunavointa lui imi zice: „nu va faceti griji, e ca la tir” :))) La care eu ii raspund: „No, acuma ca mi-ai zis asta, stiu cum se face. Cu rulota ies mai rar, dar cu tirul ma plimb aproape in fiecare zi”. Evident, am ras cu totii si apoi tiristul mi-a dat indicatii foarte bune ca sa ies si astfel ne-am continut drumul pana acasa.

🚙 O ultima mentiune, legata tot de rulota, anul trecut am mai fost de rusalii in Moldova, si de data asta m-a acompaniat Dumitrita. I-am prins din drum pe Boerici si seara am facut foc de tabara si am cantat cu totii. A fost o excursie minunata, apropo de faptul ca rulota creaza un cadru in care oamenii se apropie si povestesc multe chestii – si sper ca in viitor sa punem in practica si planul de a vizita Republica Moldova cu rulota in spinare